Veel animo voor werken in kinderopvang
De test die laat zien of kinderopvang bij je past is in 2021 bijna 26.000 keer gedaan. Ook blijkt uit de bezoekcijfers veel animo voor opleidingen. De webpagina met opleidingen is ruim 10.000 keer bezocht en bijna 13.000 mensen bezochten de pagina ‘werken en leren’. Met deze overweldigende cijfers van www.kinderopvangdankzijjou.nl kunnen we met recht zeggen dat er interesse is voor werken in kinderopvang.
Online campagnes voor verschillende doelgroepen
De online campagnes voor studenten en studiekiezers, herintreders, zij-instromers en nieuwe medewerkers op Facebook, Instagram, YouTube en LinkedIn laten mooie cijfers zien. Ook werden er gerichte campagnes opgezet voor de bso en de grote steden. De verhalen waarin pedagogisch medewerkers vertellen over hun werk en laten zien wat zij bijdragen aan de ontwikkeling van kinderen zijn een succes op Facebook.
Ambassadeursactie
In 2021 startte ook de koplopersgroep met twintig kinderopvangorganisaties die actief betrokken zijn bij (het uitdragen) van de campagne. Op dit moment zijn wij druk bezig met het opzetten van een ambassadeursactie om de werving nog een flinke boost te geven. Daarover binnenkort meer.
Start imago- en wervingscampagne
In januari 2020 startte Kinderopvang werkt! de landelijke campagne ‘Kinderopvang dankzij jou’. Om nieuwe medewerkers te werven en de huidige pedagogisch medewerkers te behouden. Naast werving en versterken van de beroepstrots wil de campagne het waardevolle werk in kinderopvang zichtbaar maken.