Mooie resultaten campagne ‘Kinderopvang dankzij jou’
De resultaten van onze campagne ‘Kinderopvang dankzij jou!’ over 2023 zijn binnen en het zijn cijfers waar we trots op mogen zijn. In de arbeidsmarktcampagne benadrukten we het belang van het werk in kinderopvang en richtten we ons op het enthousiasmeren van mensen om er te gaan werken. Dit deden we door medewerkers te bedanken en hun inspirerende verhalen te delen. En met succes, want er werd veel doorgeklikt, gelezen en gedeeld!
Kinderopvang. Dankzij jou!
Kinderopvang is betekenisvol werk. Want hier spelen, leren en beleven kinderen. Hier ontdekken ze de wereld en vangen ze nieuwe talenten op. De campagne was dan ook een manier om dit te benadrukken en de medewerkers in kinderopvang te bedanken voor het betekenisvolle werk dat zij doen, voor de kinderen en hun ouders. Daarom de titel: ‘Kinderopvang. Dankzij jou!’.
Met de campagne wilden we ook meer mensen interesseren voor een baan in kinderopvang. Daarom hebben we in deze campagne pedagogisch medewerkers aan het woord gelaten: hoe ziet hun werk eruit en wat vangen kinderen van hen op? De campagne richtte zich op scholieren, studenten, herintreders en zijinstromers en bracht extra aandacht naar de banen in kinderopvang. De campagneresultaten over 2023 zijn binnen en die leveren ons nieuwe inzichten waar we op kunnen voortborduren.
Resultaten 2023
De campagne liep vier jaar, van januari 2020 tot en met december 2023 , en in die tijd hebben we heel wat mensen bereikt. In 2023 brachten we meer focus naar ons online bereik. Door onze content op te delen in korte, aansprekende berichten, spraken we onze doelgroepen beter aan en nodigden we hen uit door te klikken. Gaandeweg optimaliseerden we zowel de campagne als de website voor nóg betere resultaten. Zo kregen de verhalen van de mensen die in kinderopvang werken de aandacht die ze verdienen. Bekijk de resultaten van de campagne in de visual hieronder:
Actueel en bijsturen
Een belangrijk onderdeel van het succes was dat we met regelmaat inspeelden op de actualiteit. Zo haakten we aan op het stopzetten van de studiefinanciering door studenten en scholieren op de hoogte te brengen van een baan in kinderopvang. Lichtten we vlak voor de zomerperiode verhalen gericht op vakantiebanen uit. En deelden we in december onze inmiddels klassieke kerstboodschap om de medewerkers te bedanken.
Via de campagne zijn de beelden en verhalen in de afgelopen vier jaar meer dan 67 miljoen keer bekeken en is de website 888.471 keer bezocht. Dat zijn mooie resultaten, dankzij jou!
Veronica Jocker
Branchespecialist Kinderopvang
Meer weten? Neem contact op!
Meer weten? Neem contact op!